Dosarul de concurs
pentru admiterea candidatului va conţine următoarele documente (transmise în format pdf sau jpeg şi listate din aplicaţie):
a) Fişa de înscriere (se generează din aplicaţia de înscriere on-line);
b) Certificatul de naştere;
c) Cartea de identitate;
d) Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;
e) Diploma de Licenţă sau echivalenta acesteia.
f) Suplimentul la diploma de licenţă/foaia matricolă care însoţeşte diploma de licenţă sau echivalenta acesteia;
g) Pentru promoţia 2020-2021 este valabilă Adeverinţa de absolvire;
h) Pentru candidaţii absolvenţi ai promoţiei 2023-2024, Adeverinţă de la universitatea/facultatea absolvită din care să rezulte separat notele obţinute la cele 2 probe ale examenului de licenţă, precum şi media obţinută pe fiecare an de studiu din cadrul Ciclului I licenţă.
i)Diploma de bacalaureat;
j)Foaia matricolă la Diploma de Bacalaureat;
k) Dovada plăţii taxei de înscriere;
Dosarul de concurs va conţine şi alte documente, obligatorii, după caz:
l)Binecuvântarea scrisă a ierarhului, în cazul candidaţilor la specializările teologice;
m) Diploma de master sau echivalentă şi suplimentul la diploma de master/foaia matricolă în cazul candidaţilor care au absolvit şi alte studii universitare de master;
n) Adeverinţă privind regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învăţământ (zi, ID sau FR) şi numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz), în cazul candidaţilor care au absolvit un alt program de master;
o) Pentru candidaţii de etnie romă, care concurează pe locurile speciale destinate acestei categorii, dosarul de înscriere al candidatului va cuprinde şi o Recomandare, eliberată de o organizaţie a romilor legal constituită, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia romă şi nu faptul că este membru al organizaţiei în cauză. Nu se vor accepta declaraţii de propria răspundere privind apartenenţa la etnia romilor înregistrate la notariat ori adeverinţe eliberate de alte instituţii/structuri etc. În perioada de validare a dosarului comisia de admitere va verifica statutul organizaţiei care a eliberat Recomandarea.
p) Adeverinţa care atestă că persoana provine din sistemul de protecţie socială, în cazul candidaţilor care se înscriu pe locurile destinate acestei categorii sau sunt scutiţi de taxa de înscriere;
q) Certificatele de deces ale părinţilor, în cazul în care candidaţii menţionează situaţia specială: orfani de unul sau de ambii părinţi şi nu au depăşit 26 de ani;
r) Decizia de încadrare a persoanei în grad de handicap, pentru candidaţii scutiţi de taxa de înscriere.
s) Adeverinţa emisă de o instituţie de învăţământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleaşi categorii) a unuia dintre părinţi, precum şi copiii orfani de unul sau ambii părinţi ce au activat în sistemul de învăţământ, în cazul candidaţilor care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
t) Adeverinţa eliberată de Biroul Personal Salarizare al Universităţii „1 Decembrie 1918″ în cazul candidaţilor al căror părinţi sunt angajaţi ai Universităţii „1 Decembrie 1918″ şi care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
TAXA DE ÎNSCRIERE LA ADMITERE
– (1) Taxa de înscriere la concursul de admitere este de 150 RON, care se plăteşte în condiţiile art.7, alin. (5), lit. g. din cadrul prezentului Regulament. În cadrul acestei taxe unice, candidaţii au dreptul să opteze pentru unul sau mai multe programe de studiu şi forme de învăţământ organizate (învăţământ cu frecvenţă – zi, buget sau taxă) de Universitate. Taxa de înscriere se achită în contul IBAN: RO80TREZ00220F330500XXXX deschis la Trezoreria municipiului Alba Iulia; Cod fiscal : 5665935. Modalităţi de plată: card bancar; plata la casieria Universităţii; plată prin casieria bancara (OP)
(2) Sunt scutiţi de la plata taxelor de înscriere candidaţii orfani de ambii părinţi şi care nu au depăşit vârsta de 26 de ani. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare. (certificate de deces ale părinţilor, în format pdf sau jpeg), introduse de candidat în aplicaţia admitere on-line.
(3) Sunt scutiţi de la plata taxelor de înscriere candidaţii proveniţi din sistemul de protecţie socială. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare introduse de candidat în aplicaţia admitere on-line, respectiv o adeverinţă de la centrul de plasament.
(4) Sunt scutiţi de la plata taxelor de înscriere candidaţii cu handicap. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare introduse de candidat în aplicaţia admitere on-line şi din care să rezulte situaţia candidatului, respectiv persoană cu handicap.
(5) Sunt scutiţi de la plata taxelor de înscriere copiii personalului didactic şi didactic auxiliar aflat în activitate. Beneficiază de aceste prevederi şi copiii personalului didactic şi didactic auxiliar pensionat din sistemul de învăţământ, precum şi copiii orfani de unul sau ambii părinţi ce au activat în sistemul de învăţământ. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare introduse de candidat în aplicaţia admitere on-line, cum ar fi adeverinţă emisă de instituţia de învăţământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleaşi categorii) a unuia dintre părinţi. Definirea calităţii de cadru didactic se face pe baza prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi a prevederilor legale în vigoare la data desfăşurării admiterii.
(6) Sunt scutiţi de taxa de înscriere la concursul de admitere şi copiii angajaţilor Universităţii „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia în baza adeverinţei eliberată de Biroul Personal – Salarizare al UAB care atestă că părinţii candidatului sunt angajaţi ai UAB, încărcată în aplicaţia admiterea on-line;
(7) Scutirea de la plata taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidaţi, iar aprobarea scutirii se face de către comisiile de admitere a facultăţilor, cu acordul Decanului facultăţii. – (1) Candidaţii pot să-şi retragă cererea, în perioada de înscriere, fără a avea dreptul de a solicita returnarea taxei de înscriere. Taxa de înscriere se returnează numai persoanelor ale căror cereri sunt respinse de comisia de înscriere datorită faptului că nu îndeplinesc condiţiile de înscriere precizate în prezentul Regulament.