Interviu motivațional pentru admiterea la
specializarea Teologie Ortodoxă Pastorală (A, B, C,D)
notat cu admis/respins
iNFORMATII SUPLIMENTARE DESPRE SPECIALIZAREA TEOLOGIE ORTODOXĂ PASTORALĂ
A. Chestionare asupra principalelor teme de cunoştinţe dogmatice
1. Sfănta Scriptură şi Sfănta Tradiţie. Raportul dintre ele. .
2. Despre Sfănta Treime: temeiuri biblice și contribuții patristice la definirea acestei dogme. .
3. Crearea lumii văzute. Crearea omului.
4. Starea primordială a omului. Chip și asemănare.
5. Unirea ipostatică şi consecinţele ei.
6. Răscumpărarea și aspectele ei.
7. Măntuirea Subiectivă
8. Biserica, întemeierea, constituţia şi însuşirile ei.
9. Sfintele Taine, consideraţii generale şi particulare.
10. Sfănta Euharistie caracterul de Taină şi cel de jertfă.
Bibliografie:
- prof. dr. George Remete , Dogmatică Ortodoxă , Editura Reîntregirea, Alba Iulia, 1996 și urm.
- prof. dr. Isidor Todoran, Arhid. prof. dr. Ioan Zagrean, Teologia Dogmatică (manual pentru Seminariile Teologice), Editura Institutului Biblic şi de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, Bucureşti, 1991 şi ediţiile următoare (Cluj şi Galaţi).
- B) Se investighează capacitatea de a comunica, dicționa și auzul muzical prin:
– participarea la o conversație cu comisia pe o dată de aceasta: se verifică, prin dialog, capacitatea de a fi persuasiv, receptiv în relația cu partenerul de discuție, de a aduce argumente.
– intonarea a 1-2 cântece, la alegerea comisiei, dintr-o listă de 5 cântece prezentate de candidat;
– reproducerea de fragmente ritmico-melodice.
- C) Se urmărește compatibilitatea cu cerințele specifice profesiei de preot printr-o probă psihologică . Se evaluează aptitudinea din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcției.
Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conține următoarele documente (transmise în format pdf sau jpeg și listate din aplicație):
- Fișa completată cu toate datele introduse de candidat (se generează din aplicația de apărare on-line);
- Certificatul de naștere;
- Cartea de identitate;
- Certificatul de căsătorie (pentru persoane căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;
- Diploma de bacalaureat sau echivalentă. Pentru promoția 2024-2025 este valabilă diploma de bacalaureat sau adeverința de absolvire ;
- Foaia matricolă care însoțește diploma de bacalaureat sau echivalentă;
- Dovada plății taxei de vânzare;
Dosarul de concurs va conține și alte documente, obligatorii, după caz:
- Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez și Recomandarea preotului paroh în cazul candidaților la specializările teologice ;
- Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă/foaia matricolă în cazul c andidaților care au absolvit și alte studii universitare de licență;
- Adeverință privind regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învățământ (IF, ID sau FR) și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz), în cazul candidaților care au început/absolvit un alt program de licență;
- Situația școlară , problema anilor de studiu, pentru candidații care provin din alte instituții de învățământ de stat sau particulare și care se înscriu pentru continuarea studiilor în UAB;
- Pentru candidații de etnie rămă , care concurează pe locurile speciale destinate aceste categorii, dosarul de a-și aduce aminte al candidatului va cuprinde și o recomandare , eliberată de o organizație a romilor legal constituită, indiferent de domeniul de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia rromă și nu știe că este membru al organizației. Nu se vor accepta declarații de propria răspundere privind apartenența la etnia romilor înregistrate la notariat ori adeverințe eliberate de alte instituții/structuri etc.
- Adeverința care atestă că persoana provine din sistemul de protecție socială, în cazul candidaților care se înscriu pe locurile destinate aceste categorii sau sunt scutiți de taxe de stocare;
- Certificatele de deces ale părinților, în cazul în care candidații menționează situația specială: cu unul sau ambii părinți decedați și nu au depășit 26 de ani;
- Decizia de încadrare a persoanelor în grad de handicap, pentru candidați scutiți de taxe de apărare .
- Adeverința emisă de o instituție de învățământ din care să aibă calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleași categorii) a uneia părinți, precum și copiii cu unul sau ambii părinți decedați ce au activat în sistemul de învățământ, în cazul candidaților care solicită scutirea de plată a taxei de lucru;
- Adeverința eliberată de Serviciul Economic și Resur Umane al UAB în cazul candidaților ai părinți sunt angajați UAB și care solicită scutirea de plata taxei de apărare;
- Diploma de acordare a premiului, în cazul absolvenților de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obținut distincții la olimpiade și care pot să fie admiși fără concurs de admitere, potrivit prevederilor prezentului Regulament;
- Scrisoarea de intenție , în cazul candidaților care optează pentru învățământul dual;
- Procura în situația în care se face la concursul de admitere se face în numele candidatului de către o altă persoană.
TAXA DE ÎNSCRIERE LA ADMITERE
(1) Taxa de participare la concursul de admitere este de 150 RON . În cadrul acestei taxe unice, candidații au dreptul să opteze pentru oricare, respectiv mai multe dintre specializările și formele de învățământ organizate (învățământ cu frecvență – zi, învățământ la distanță) de Universitate. Taxa de valoare se achită în contul IBAN: RO80TREZ00220F330500XXXX deschis la Trezoreria municipiului Alba Iulia; Cod fiscal: 5665935. Modalități de plată: card bancar; plata la casieria Universității; plată prin casieria bancară (OP)
(2) Sunt scuți de la plata taxelor de înscriere a candidaturilor care nu au depășit vârsta de 26 de ani, cu unul sau ambii părinți decedați, precum și copiii din familii monoparentale. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare (certificat de deces ale părinților, în format pdf sau jpeg), introducese de candidat în aplicația admitere on-line.
(3) Sunt scutiți de plata taxelor de înregistrare a candidaturilor proveniți din sistemul de protecție socială. Scutirea de taxă se aprobă pe baza actelor doveditoare introduse de candidat în aplicația admitere on-line, respectiv o adeverință a centrului de plasament.
(4) Sunt scuți de plata taxelor de informații aflate în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trăire din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie.
(5) Sunt scuți de plata taxelor de apărare a copiilor personalului aflat în activitate în sistemul de învățământ. Beneficiază de aceste prevederi și copiii personalului didactic și didactic auxiliar pensionat din sistemul de învățământ. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare introduse de candidat în aplicația admitere on-line, cum ar fi adeverință emisă de instituția de învățământ din care să rezulte calitatea de personal aflat în activitate în sistemul de învățământ (sau pensionari din aceleași categorii) a unuia dintre părinți.
(6) Sunt scutiți de taxa de înscriere la concursul de admitere și copii angajați Universității „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia în baza adeverinței eliberate de Compartimentul Resurse Umane din cadrul Serviciului Economic și Resurse Umane al UAB care atestă părinții candidatului sunt admise în continuare în vigoare în UAB;
(7) Scutirea de la plata taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidați, iar aprobarea scutirii se face de către comisiile tehnice de lucru (admitere) pe Facultăți, avizată de președintele comisiei .
Candidații pot să-și reclame cererea de a-și rezerva la admitere, în perioada de a avea nevoie, fără a avea dreptul de a solicita returnarea taxei de cerere. Taxa de valoare se returnează numai persoane ale faptelor cereri sunt respins de comisie de apărare a acestuia că nu îndeplinesc condițiile de precizare precizate în prezentul Regulament.