Procedura de participare on-line este descrisă în Procedura operațională SEAQ_PO_F_04 privind procesul de organizare și desfășurare a concursului de admitere la studii universitare de licență și masterat în sistem online și exemplificată în Ghidul candidatului pentru includerea online și includerea următoarelor pași:
UE . Crearea unui cont de acces în aplicație prin introducerea elementelor de autentificare personală (nume, prenume și adresă de email validă și transcriere codului Captcha , variantă alfanumerică pentru a se evita crearea automată de conturi în scop malițios. dosarului.
Numai utilizatorii care și-au creat un cont la nivelul platformei de admitere online vor putea accesa și depune dosare online.
II. După activarea contului se accesează platforma de admitere on-line pentru depunerea dosarelor de concurs, completând credențialele declarate în momentul creării contului. (adresa de email si parola declarata)
III. Selecția sesiunii . Se alege din listă sesiunea de licență la care candidatul dorește să se arate și să asumă declarațiile pe proprie răspundere privind datele completate în platformă. Se vizualizează și bifează declarațiile prin care candidatul asumă corectitudinea, completitudinea și conformitatea informațiilor declarate online pe platformă, plus condițiile impuse prin Metodologia admiterii. Este un pas obligatoriu, fără de care nu se poate continua să arate. Aceste declarații vor fi asociate contului de candidat. După bifarea și salvarea declarațiilor pe proprie răspundere a sistemului va deschide fereastra pentru selectarea facultăților și a programelor de studiu care intra în concurs în sesiunea selectată.
IV. Selecția facultății și specializării . Se selectează facultatea și concursul (specializarea) la care dorește să participe. O facultate poate avea unul sau mai multe programe de studiu, stabilind ierarhia opțiunilor pentru diferite programe de studiu. În condițiile în care candidatul are intenția de a candida la mai multe facultăți, va trebui să depună separat câte un dosar pentru fiecare facultate în parte.
V. Se accesează Fișa de a face on-line și se completează următoarele seturi de date:
a) Datele personale de tip nume, prenume, prenumele tatălui/mamei, CNP, număr de telefon, adresa de email.
b) Datele personale referitoare la adresa de domiciliu stabil, locul nașterii, date nașterii, informații despre actul de identitate. Aplicația nu va permite trecerea la următorul pas dacă actul de identitate nu se află în perioada de valabilitate.
c) Datele personale privind starea civilă și informații despre situații speciale (cu unul sau ambii părinți decedați, provenit din sistemul de protecție socială, familie monoparentală, persoane cu dizabilități).
d) Introducerea informațiilor despre studiile liceale absolvite și după caz, alte studii universitare absolvite cu sau fără diplomă de licență. În cazul în care candidatul a mai început/finalizat un program de studii universitare de licență trebuie să prezinte sau adeverință din care să reiasă perioada de școlarizare, forma de finanțare, precum și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă.
e) Alegerea opțiunilor. Candidatul va trebui să selecteze (ele) de studiu la care dorește să se aplice acest program de concurs (dacă) și tipul de loc pentru care să candidează (buget/taxă), stabilind ierarhia opțiunilor pentru diferite programe de studiu.
f) Încărcarea documentelor specifice. La acest pas se încarcă la nivelul platformei actele în format electronic (.pdf; .jpeg) cu o dimensiune de maxim 3 Mb. Totodată, în cazul programelor de studii care au probe eliminatorii de tipul Scrisoare de intenție sau Eseu motivațional , candidatul are posibilitatea de a descărca un formular tip, pe care îl completează și ulterior îl încarcă în platformă.
g) Plata taxei de admitere . Plata se face on-line sau se încarcă documentul justificativ a achitării taxei, dacă candidatul a ales deja să plătească prin altă altă plată. Dacă se încadrează în categoria candidaților scutiți de taxa de apărare, va trebui încărcat documentul justificativ pe baza faptului că acestea sunt facilitate.
h) Completarea declarațiilor pe propria răspundere asumată de candidat prin bifare individuală și trimiterea dosarului spre validare către comisia de admitere.
Statusul dosarului din acest moment, este Doar în așteptare , atât din punct de vedere financiar, cât și al documentelor atașate acestuia . În această etapă:
– candidatul va putea vizualiza, salva și lista fișa de a-ți găsi on-line , direct din contul său, creat pe platforma de a-ți găsi on-line la admitere;
– candidatul va primi pe adresa de email, declararea la crearea contului, confirmarea automată a sistemului privind preluarea dosarului, precum și fișa de înregistrare on-line, generată conform formatului utilizat la nivelul aplicației.
– din momentul în care candidatul a trimis dosarul electronic către validare, Universitatea, prin comisiile de admitere are acces la datele declarate pentru a efectua verificările necesare în vederea vederii. Universitatea va avea acces la Sistemul informatic integrat al Învățământului din România pentru validarea celor declarate de candidat.
Validarea dosarului . Candidatul va fi notificat atât prin emailul declarat cât și prin contul din aplicație referitor la starea dosarului:
– dacă dosarul necesită modificări (ex. un document nu este lizibil) candidatul va primi un mesaj în care se menționează motivul invalidării;
– dacă totul este ridicat și dosarul a fost validat atât financiar cât și din punctul de vedere al documentelor încărcate, candidatul va putea vizualiza, salva și lista legitimația de concurs , direct din contul creat pe platforma de admitere on-line sau din emailul primit pe adresa declarată.
(6) Persoanele care au parcurs procedura de înscriere dobândesc calitatea de candidați la admitere. Calitatea de admis, respectiv cea ulterioară de student, se dobândește pe baza procedurilor de selecție, departajare, respectiv înmatriculare specificate în prezentul Regulament, în limita numărului de locuri disponibile pentru fiecare specializare și formă de învățământ.
(7) Completarea Fișei de înscriere la concursul de admitere echivalează cu recunoașterea, de către candidați, a faptului că au cunoștință despre prevederile prezentului Regulament și se obligă să le respecte. Orice contestație ulterioară nu se poate raporta decât la aceste prevederi sau la criteriile generale specifice reglementărilor legale. Nu se admit contestații pentru probele orale, de aptitudini sportive sau artistice.
Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conține următoarele documente (transmise în format pdf sau jpeg și listate din aplicație):
- Fișa de înscriere (se generează din aplicația de înscriere on-line);
- Certificatul de naștere;
- Cartea de identitate;
- Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;
- Diploma de bacalaureat sau echivalentă. Pentru promoția 2024-2025 este valabilă diploma de bacalaureat sau adeverința de absolvire;
- Foaia matricolă care însoțește diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia;
- Dovada plății taxei de înscriere;
Dosarul de concurs va conține și alte documente, obligatorii, după caz:
- Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez și Recomandarea preotului paroh în cazul candidaților la specializările teologice;
- Diploma de licență sau echivalentă și suplimentul la diplomă/foaia matricolă în cazul candidaților care au absolvit și alte studii universitare de licență;
- Adeverință privind regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învățământ (IF, ID sau FR) și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz), în cazul candidaților care au început/absolvit un alt program de licență;
- Situația școlară, corespunzătoare anilor de studiu efectuați, pentru candidații care provin din alte instituții de învățământ de stat sau particulare și care se înscriu pentru continuarea studiilor în UAB;
- Pentru candidații de etnie rromă, care concurează pe locurile speciale destinate acestei categorii, dosarul de înscriere al candidatului va cuprinde și o Recomandare, eliberată de o organizație a romilor legal constituită, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia rromă și nu faptul că este membru al organizației în cauză. Nu se vor accepta declarații de propria răspundere privind apartenența la etnia romilor înregistrate la notariat ori adeverințe eliberate de alte instituții/structuri etc. În perioada de validare a dosarului comisia de admitere va verifica statutul organizației care a eliberat Recomandarea.
- Adeverința care atestă că persoana provine din sistemul de protecție socială, în cazul candidaților care se înscriu pe locurile destinate acestei categorii sau sunt scutiți de taxa de înscriere;
- Certificatele de deces ale părinților, în cazul în care candidații menționează situația specială: cu unul sau ambii părinți decedați și nu au depășit 26 de ani;
- Decizia de încadrare a persoanei în grad de handicap, pentru candidații scutiți de taxa de înscriere.
- Adeverința emisă de o instituție de învățământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleași categorii) a unuia dintre părinți, precum și copiii cu unul sau ambii părinți decedați ce au activat în sistemul de învățământ, în cazul candidaților care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
- Adeverința eliberată de Serviciul Economic și Resurse Umane al UAB în cazul candidaților ai căror părinți sunt angajații UAB și care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
- Diploma de acordare a premiului, în cazul absolvenților de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obținut distincții la olimpiade și care pot să fie admiși fără concurs de admitere, potrivit prevederilor prezentului Regulament;
- Scrisoarea de intenție, în cazul candidaților care optează pentru învățământul dual;
- Procura în situația în care înscrierea la concursul de admitere se face în numele candidatului de către o altă persoană.
TAXA DE ÎNSCRIERE LA ADMITERE
(1) Taxa de participare la concursul de admitere este de 150 RON . În cadrul acestei taxe unice, candidații au dreptul să opteze pentru oricare, respectiv mai multe dintre specializările și formele de învățământ organizate (învățământ cu frecvență – zi, învățământ la distanță) de Universitate. Taxa de valoare se achită în contul IBAN: RO80TREZ00220F330500XXXX deschis la Trezoreria municipiului Alba Iulia; Cod fiscal: 5665935. Modalități de plată: card bancar; plata la casieria Universității; plată prin casieria bancară (OP)