Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conține următoarele documente (transmise în format pdf sau jpeg și listate din aplicație):
- Fișa de înscriere (se generează din aplicația de înscriere on-line);
- Certificatul de naștere;
- Cartea de identitate;
- Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul
- Diploma de Licenţă sau echivalenta acesteia.
- Suplimentul la diploma de licenţă/foaia matricolă care însoțește diploma de licenţă sau echivalenta acesteia;
- Pentru promoția 2024-2025 este valabilă Adeverința de absolvire;
- Pentru candidații absolvenți ai promoției 2024-2025, Adeverință de la universitatea/facultatea absolvită din care să rezulte separat notele obținute la cele 2 probe ale examenului de licență, precum și media obținută pe fiecare an de studiu din cadrul Ciclului I licență
- Diploma de bacalaureat; Foaia matricolă la Diploma de Bacalaureat;
- Dovada plății taxei de înscriere;
Dosarul de concurs va conține și alte documente, obligatorii, după caz:
- Binecuvântarea scrisă a ierarhului, în cazul candidaților la specializările teologice;
- Diploma de master sau echivalentă și suplimentul la diploma de master/foaia matricolă în cazul candidaților care au absolvit și alte studii universitare de master;
- Adeverință privind regimul studiilor (buget sau taxă), forma de învățământ (zi, ID sau FR) și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă (după caz), în cazul candidaților care au început/absolvit un alt program de master;
- Pentru candidații de etnie rromă, care concurează pe locurile speciale destinate acestei categorii, dosarul de înscriere al candidatului va cuprinde și o Recomandare, eliberată de o organizație a romilor legal constituită, indiferent de domeniul acesteia de activitate, din care să reiasă că respectivul candidat face parte din etnia rromă și nu faptul că este membru al organizației în cauză. Nu se vor accepta declarații de propria răspundere privind apartenența la etnia romilor înregistrate la notariat ori adeverințe eliberate de alte instituții/structuri etc. În perioada de validare a dosarului comisia de admitere va verifica statutul organizației care a eliberat Recomandarea.
- Adeverința care atestă că persoana provine din sistemul de protecție socială, în cazul candidaților care se înscriu pe locurile destinate acestei categorii sau sunt scutiți de taxa de înscriere;
- Certificatele de deces ale părinților, în cazul în care candidații menționează situația specială: cu unul sau ambii părinți decedați și nu au depășit 26 de ani;
- Decizia de încadrare a persoanei în grad de handicap, pentru candidații scutiți de taxa de înscriere.
- Adeverința emisă de o instituție de învățământ din care să rezulte calitatea de personal didactic sau didactic auxiliar (sau pensionari din aceleași categorii) a unuia dintre părinți, precum și copiii cu unul sau ambii părinți decedați ce au activat în sistemul de învățământ, în cazul candidaților care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
- Adeverința eliberată de Compartimentul Resurse Umane din cadrul Serviciului Economic și Resurse Umane al Universității „1 Decembrie 1918″ în cazul candidaților ai căror părinți sunt angajați ai Universității „1 Decembrie 1918″ și care solicită scutire de plata taxei de înscriere;
- Procura în cazul în care înscrierea la concursul de admitere se face în numele candidatului de către o altă persoană.
TAXA DE ÎNSCRIERE LA ADMITERE
Taxa de înscriere la concursul de admitere este de 150 RON. În cadrul acestei taxe unice, candidații au dreptul să opteze pentru unul sau mai multe programe de studiu și forme de învățământ organizate (învățământ cu frecvență – zi, buget sau taxă) de Universitate. Taxa de înscriere se achită în contul IBAN: RO80TREZ00220F330500XXXX deschis la Trezoreria municipiului Alba Iulia; Cod fiscal : 5665935. Modalităţi de plată: card bancar; plata la casieria Universităţii; plata prin ordin de plată
(2) Sunt scutiți de la plata taxelor de înscriere candidații care nu au depășit vârsta de 26 de ani, cu unul sau ambii părinți decedați, precum și copiii din familii monoparentale. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare (certificate de deces ale părinților, în format pdf sau jpeg), introduse de candidat în aplicația admitere on-line.
(3) Sunt scutiți de la plata taxelor de înscriere candidații proveniți din sistemul de protecție socială. Scutirea de taxe se aprobă pe baza actelor doveditoare introduse de candidat în aplicația admitere on-line, respectiv o adeverință de la centrul de plasament.
(4) Sunt scutite de la plata taxelor de înscriere persoanele aflate în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trăi din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie.
(5) Sunt scutiți de la plata taxelor de înscriere copiii personalului aflat în activitate în sistemul de învățământ. Beneficiază de aceste prevederi și copiii personalului didactic și didactic auxiliar pensionat din sistemul de învățământ. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare introduse de candidat în aplicația admitere on-line, cum ar fi adeverință emisă de instituția de învățământ din care să rezulte calitatea de personal aflat în activitate în sistemul de învățământ (sau pensionari din aceleași categorii) a unuia dintre părinți
(6) Sunt scutiți de taxa de înscriere la concursul de admitere și copiii angajaților Universității „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia în baza adeverinței eliberată de Compartimentul Resurse Umane din cadrul Serviciului Economic și Resurse Umane al UAB care atestă că părinții candidatului sunt angajați ai UAB, încărcată în aplicația admiterea on-line;
(7) Scutirea de la plata taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidați, iar aprobarea scutirii se face de către comisiile tehnice de înscriere (admitere) pe Facultăți, avizată de președintele comisiei. Candidații pot să-și retragă cererea de înscriere la admitere, în perioada de înscriere, fără a avea dreptul de a solicita returnarea taxei de înscriere. Taxa de înscriere se returnează numai persoanelor ale căror cereri sunt respinse de comisia de înscriere datorită faptului că nu îndeplinesc condițiile de înscriere precizate în prezentul Regulament.