Programul de studii CINEMATOGRAFIE, FOTOGRAFIE, MEDIA (COMUNICARE AUDIOVIZUALĂ: SCENARISTICĂ, PUBLICITATE MEDIA, FILMOLOGIE) este în deplină concordanță cu Cadrul European al Calificărilor și descrierilor ESCO: categoria majoră Professionals ESCO ISCO-08 code 2642:
Competențele profesionale și transversale, corelate cu cerințele de stabilitate în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), vor permite următoarele ocupații posibile: http://site.anc.edu.ro/registrul-national-al-calificarilor-din-invatamantul-superior-rncis/
Ocupații înscrise în RNCIS
• Realizator emisiuni RTV / Producer of RTV shows / Music note copier COR 265409
• Producător audio-video / Audio-visual producer COR 265430
• Editor coordonator programe TV / TV Program coordonator editor COR 265431
FUNCȚII COMPETENȚE
1. PROIECTARE
1.1. Cunoașterea semnificației conceptelor fundamentale, teoretice și practice, ale domeniului Cinematografie și Media;
1.2. Utilizarea adecvată a elementelor specifice comunicării audiovizuale, limbajului cinematografic și scenaristicii;
1.3. Capacitatea de însușire a unor metode și procedee de analiză, evaluare și cercetare științifică a fenomenelor din domeniul culturii media;
1.4. Aprecierea rolului social al limbajului audiovizual ca resort de comunicare și sursă de experiențe religioase și culturale.
2. REALIZĂ
2.1. Să realizeze materiale publicistice din domeniul cinematografiei, teoriei de film și jurnalismului cinematografic;
2.2. Să utilizeze tehnici specifice de scriitură cinematografică în dezvoltarea unor scenarii de scurt și lung metraj, cinema și TV;
2.3. Să aibă capacitatea de a concepe scenarii viabile într-un proces de realizare a clipurilor;
2.4. Să utilizeze partea integrată a imaginii și a sunetului pentru realizarea unui produs audiovizual complex, difuzabil on air, on line sau pe orice fel de suport;
2.5. Să cunoască activitățile de bază pentru operațiunile de filmare și editare nonlineară.
3. EVALUARE
3.1. Analiza limbajului cinematografic ca fundament al unei culturi / educații bazate pe imagine;
3.2. Utilizarea metodelor și a criteriilor pertinente pentru diagnoză, adoptarea și fundamentarea deciziilor constructive în gestionarea problemelor privind comunicarea audio-vizuală și efectele acesteia;
3.3. Cunoașterea bazelor producției de televiziune și a metodelor de cercetare privind efectele produselor audiovizuale asupra publicului;
3.4. Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă plurispecializată și aplicarea tehnicilor de relație și muncă eficientă în cadrul echipei.
4. FORMARE CONTINUĂ/CERCETARE
4.1. Studierea bibliografiei de specialitate, întocmirea de documente tematice;
4.2. Întocmirea rapoartelor de cercetare și a referatelor științifice;
4.3. Lucrul în echipă sau individual la un proiect profesional sau/și de cercetare;
4.4. Valorificarea potențialului inovativ.
5. AUTOCUNOAȘTERE 5.1. Autocunoașterea prin raportare la feedbackurile primite;
5.2. Autodefinirea stilului comunicational;
5.3. Valorificarea autocunoașterii în dirijarea comportamentului profesional;
5.4. Autocontrolul procesului de învățare, diagnosticarea nevoilor de formare, analiza reflexivă a proprietății activități profesionale.