Programul de studii CINEMATOGRAFIE, FOTOGRAFIE, MEDIA (COMUNICARE AUDIOVIZUALĂ: SCENARISTICĂ, PUBLICITATE MEDIA, FILMOLOGIE) este în deplină concordanță cu Cadrul European al Calificărilor și descrierile ESCO: categoria majoră Professionals ESCO ISCO-08 code 2642:
Competențele profesionale și transversale, corelate cu cerințele stabilite în Clasificarea Ocupaţiilor din România (COR), vor permite următoarele ocupații posibile: http://site.anc.edu.ro/registrul-national-al-calificarilor-din-invatamantul-superior-rncis/
Ocupații înscrise în RNCIS
• Realizator emisiuni RTV / Producer of RTV shows / Music note copier COR 265409
• Producător audio-video / Audio-visual producer COR 265430
• Editor coordonator programe TV / TV Program coordinator editor COR 265431
FUNCȚII COMPETENȚE
1. PROIECTARE
1.1. Cunoașterea semnificației conceptelor fundamentale, teoretice și practice, ale domeniului Cinematografie și Media;
1.2. Utilizarea adecvată a elementelor specifice comunicării audiovizuale, limbajului cinematografic şi scenaristicii;
1.3. Capacitatea de însuşire a unor metode şi procedee de analiză, evaluare şi cercetare ştiinţifică a fenomenelor din domeniul culturii media;
1.4. Aprecierea rolului social al limbajului audiovizual ca resort de comunicare şi sursă de experienţe religioase și culturale.
2. REALIZARE
2.1. Să realizeze materiale publicistice din domeniul cinematografiei, teoriei de film şi jurnalismului cinematografic;
2.2. Să utilizeze tehnici specifice de scriitură cinematografică în dezvoltarea unor scenarii de scurt şi lung metraj, cinema şi TV;
2.3. Să aibă capacitatea de a concepe scenarii viabile într-un proces de realizare a clipurilor;
2.4. Să utilizeze partea integrată a imaginii și a sunetului pentru realizarea unui produs audiovizual complex, difuzabil on air, on line sau pe orice fel de support;
2.5. Să cunoască activitățile de bază pentru operațiile de filmare și editare nonlineară.
3. EVALUARE
3.1. Analiza limbajului cinematografic ca fundament al unei culturi / educaţii bazate pe imagine;
3.2. Utilizarea metodelor și a criteriilor pertinente pentru diagnoză, adoptarea și fundamentarea deciziilor constructive în gestionarea problemelor privind comunicarea audio-vizuală și efectele acesteia;
3.3. Cunoașterea bazelor producției de televiziune și a metodelor de cercetare privind efectele produselor audiovizuale asupra publicului;
3.4. Identificarea rolurilor şi responsabilităţilor într-o echipă plurispecializată şi aplicarea de tehnici de relaţionare şi muncă eficientă în cadrul echipei.
4. FORMARE CONTINUĂ/CERCETARE
4.1. Studierea bibliografiei de specialitate, întocmirea de documente tematice;
4.2. Întocmirea rapoartelor de cercetare și a referatelor științifice;
4.3. Lucrul în echipă sau individual la un proiect profesional sau/și de cercetare;
4.4. Valorificarea potențialului inovativ.
5. AUTOCUNOAȘTERE 5.1. Autocunoașterea prin raportare la feedbackurile primite;
5.2. Autodefinirea stilului comunicational;
5.3. Valorificarea autocunoașterii în dirijarea comportamentului profesional;
5.4. Autocontrolul procesului de învăţare, diagnoza nevoilor de formare, analiza reflexive a propriei activități profesionale.